Monday, March 26, 2018

Πινκι & δε Μπρέιν

Μετά από παλιότερες συζητήσεις μεταξύ φίλων και προσωπικών εμπειριών, έβγαλα το συμπέρασμα πως το μυαλό βλέπει μερικές φορές ότι θέλει να δει, χωρίς αυτό που νομίζει πως βλέπει να υπάρχει. 

Αυτό το φαινόμενο πιστεύω, συμβαίνει γιατί το μυαλό έτσι περίπλοκα που λειτουργεί, συνδυάζει κομμάτια του πάζλ που το "συμφέρουν" χωρίς απαραίτητα να συμβαδίζουν με την λογική και την πραγματικότητα του τώρα. 


Τρανό παράδειγμα η περίπτωση ενός φίλου μου παλιότερα, ο οποίος έκανε λίγο stalking σε ένα Facebook προφίλ μιας πρώην του, η οποία είχε συνεχίσει την ζωή της (όπως υποθέτω εγώ) και ανέβαζε πράγματα άσχετα με τον χωρισμό, ή τον φίλο μου. Το κυρίαρχο θέμα των συζητήσεών μας ήταν η "μετάφραση" αυτών των posts και πως η κυρία αυτή, του έστελνε δήθεν υπόγεια μηνύματα με τις αναρτήσεις της. Από την πλευρά μου πάντα ήμουν ο λογικός και αρνητικός στην παράλογη αυτή μετάφραση με αποτέλεσμα να γινόμουν κομματάκι αντιπαθητικός αλλά τι να γίνει. Δεν είναι του στυλ μου να χαϊδεύω αυτιά. 

Δεν λέω, το μυαλό πολλές φορές θέλει να μας προστατεύσει και ίσως για την δική του διατήρηση, να μεταφράζει εξωτερικά ερεθίσματα με άλλο τρόπο από τον φυσιολογικό. Ή τουλάχιστον το φυσιολογικό που αντικρίζει ο έξω από τον χορό παρατηρητής. Η λογική παρόλα αυτά, πιστεύω πως πρέπει να επικρατεί για να μην τρώμε τα μούτρα μας, μετά από κάποια ονειροπερπατήματα στα απαλά και αφράτα συννεφάκια της φαντασίας μας.  

Από την άλλη, ίσως αυτό το φαινόμενο να είναι και ρεφλέξ και προνόμιο μονάχα των ανδρών. Βλέπετε οι γυναίκες είναι περίεργα πλάσματα που πρακτικά δεν ξέρεις πως λειτουργούν και είναι σχεδόν αδύνατο να τις διαβάσεις. Εάν αυτό που ανεβάζει είναι απλά μια φωτογραφία άνευ λόγου, ή υπάρχουν επίπεδα γεμάτα νόημα, μηνύματα και "ζουμί" που μπορεί να σε αφορά. 

Ψυχοφθόρα και με αρκετή δόση εγωισμού αυτή η στάση, αλλά έχει και την αξία της. Μπορεί να βγάλεις κάτι από όλο αυτό το γαργάλημα του μυαλού, που άλλες φορές σε χαροποιεί και σου δίνει απλόχερα μια μικρή ώθηση, ενώ άλλες να σε γκρεμίσει και άντε πάλι να σηκωθείς. 

Όπως και να έχουν τα πράγματα, εγώ ψυχολόγος δεν είμαι και γράφω ότι μου κατέβει. Στην τελική μάθετε να λέτε ότι θέλετε, χωρίς μα και μου και όλα θα πάνε καλά. Ή συνεχίστε να είστε ένα μυστήριο. Έχει και αυτό την γλύκα του.

Άλλωστε ο αγαπημένος H.D. Thoreau έχει πει το ακόλουθο:

"Its not what you look that matters. 
Its what you SEE"

Αυτά για Δευτέρα.
Adieu.

-Lcfr.

No comments: